2015/02/09

Sofia

Ik ken de patronen van Salme Sewing Patterns al een tijdje. Ik ontdekte ze toen ik in de lente van vorig jaar door het mapje "Wat maak jij?" van Mon Depot bladerde: iedereen die iets gemaakt heeft met een stofje van Mon Depot krijgt een plaatsje in de map. Mijn oog viel meteen op de playsuit in een stofje van Scapa, gemaakt door Eleonore. Ik vond het zo leuk dat ik eentje voor mezelf wilde! Helaas viel de stof te stijf uit en is de bovenkant net iets te groot.

Je connais les patrons de Salme Sewing Patterns déjà quelque temps. Je les ai découvert printemps 2014 en navigant les photos des créatrices de Mon Depot: chaque photo de cousette avec un tissu Mon Depot est mis dans le dossier. Une qui a attiré mon attention c'était celle de Eleonore, un combishort avec un tissu de Scapa. Je trouvais ce combishort si chouet que je voulais un de moi-même. Malheureusement, le tissu choisi était trop raide et le haut juste un peu trop grand.


Al ben ik wel verbaasd over de verschillende technieken die ik hier toen heb toegepast! Dankzij Elisa van Salme, natuurlijk. Bij de uitleg mogen af en toe wel wat meer tekeningetjes, vind ik, al lees ik nu op de blog dat hier reeds gehoor aan is gegeven.

Mais je suis étonnée maintenant de voir les techniques que j'avais maîtrisé avec ce patron! Grâce à Elisa de Salme, bien sûr. Même si les explications n'ont pas beaucoup de schémas (résolu dans les prochains patrons, je vois sur le blog).

In september kocht ik dan 2 patronen van kleedjes, en de eerst is nu klaar! Ik stel graag aan u de Sofia voor:

Je m'avais acheté 2 patrons de robes de Salme septembre 2014, la première est finie! Je vous présente la Sofia:

Patroon / Patron: Sofia dress

Het is een nauw aansluitende jurk met 3 inzetstukken (1 vooraan en 2 op de mouwen) en een open rug:

C'est une robe serrée avec 3 pièces insérées (1 devant, 2 sur les manches) et un dos ouvert:


Sorry voor de kwaliteit van de foto's, deze keer was ik niet model maar fotograaf. De reden is dat ik niet durfde poseren in dit kleed... Voor mij is het echt té nauw, voor Katelijne is het perfect!

Désolé pour la qualité des photos, cette fois ci je n'était pas mannequin mais photographe. La raison: je n'osais pas poser dans cette robe très sérée! Pour moi, c'était tout juste, pour Katelijne, c'était parfait!

Toen ik het patroontje kocht, was mijn eerste idee om de inzetstukken in kant te doen, zoals Salme ook heeft voorzien. Maar toen ik er met Katelijne over sprak is het idee ontstaan om met 2 stofsoorten te werken. Enerzijds omdat het eens iets anders is (ook anders dan colorblocking), maar ook omdat we de nieuwe stofjes van Lucy has a Secret in de kijker willen zetten. Vanaf vanavond 20u zijn ze te koop in de webshop!

Quand j'avais acheté le patron, ma première idée était de faire les pièces insérées en dentelle, comme prévu par Salme. En parlant avec Katelijne, l'idée d'utiliser deux genres de tissus nous est venu. Pas seulement parce que c'est plus différent que colorblocking, mais aussi parce que nous voulons mettre à l'honneur les nouveaux tissus de Lucy has a Secret. Dès ce soir 8h dans le shop!

On your marks, set, go!

2 comments:

  1. Ahaa, jij hebt de playsuit ook gemaakt! Ik vond de versie van Eleonore helemaal top. Jammer van die stijve stofkeuze...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Misschien komt er nog wel een zomer-2015-versie :-)

      Delete